onsdag 27 februari 2013

Vägen till Puerto Viejo, Costa Rica

På vägen från San José stannade bussen i en bilkö. Alla gick ut och väntade för det verkade dröja ett tag innan bussen skulle gå. En del passade på att gå på toaletten och det tänkte KJ att han också skulle. Men han var sist i kön och när han var där började kön röra på sig igen. Jag försökte få busschauffören att vänta en minut, men det gick inte. Så jag sprang allt vad jag hade mot toaletten och ropade på Karl Johan. Han kom ut och vi sprang mot bussen. Plötsligt vek sig vänstra knät på mig och jag ramlade. Men på något sätt kom jag på fötter igen och vi hann precis in i bussen. Chockade satte vi oss på våra platser och jag märkte att det gjorde väldigt ont i mitt knä. När bussen stannade testade jag att ställa mig upp men jag kunde inte gå.  Vi fick iallafall hjälp av en taxikille som tog oss till läkaren. Inget var trasigt som tur var och jag fick kryckor. Senare på kvällen kunde jag gå ganska bra och idag känner jag mig nästan som vanligt :) Idag har vi haft en härlig dag på stranden med mycket bad i de höga vågorna. Här kommer lite bilder!








3 kommentarer:

  1. Hej skönt att ni har det bra! Det verkar vara vackert. Vi har kallt men sol. Tjejerna vann silver i stafetten i vm skidor. kram mamma Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ja så det kan gå! Bra allt gick bra till slut. Skönt med värme o bad. Njut. Kramar till er!

    SvaraRadera
  3. Hej vi saknar er varenda dag! Hoppas ni har det bra! Kram mormor Linea

    SvaraRadera